Formosa Oolong

          Zilele acestea, am avut ocazia sa incerc Formosa Oolong de la Carturesti (Casa de ceai) pe care l-am mentionat si aici si m-am hotarat sa va scriu despre el. Aceasta postare a fost scrisa de mai mult timp, dar a tot aparut cate ceva care "i-a luat fata".
         Ceaiurile oolong se mai numesc si ceaiuri bleu-verde sau wu long, datorita celui care l-a cules pentru prima oara (originar din provincia Fujian din China). Sunt destul de greu de gasit in plafaruri. Acum cativa ani cand intrebam de ceaiuri mai putin cunoscute o vanzatoare m-a intrebat daca am luat aceste denumiri de la televizor sau dintr-o revista. Vestea buna este ca exista in ceainarii pe alese.

        Ceaiul mi-a placut enorm. Are o aroma delicata, nu este amar cum sunt cele verzi, dar nu este nici la fel de rafinat precum ceaiurile albe.


        L-am baut cu placere. Fiecare ceai oolong ma surprinde cu ceva nou. Aroma este usor cruda, asa cum sunt majoritatea oolongurilor. Poate fi infuzat de 5 ori fara sa-si schimbe aroma.


         Sortiment: Formosa
         Continut: Ceai verde taiwanez
          Sugestie de preparare: Se aduce apa la temperatura de fierbere,s e lasa sa se raceasca 2-3 minute, se dauaga 1 lingurita (2, 5 g) de ceai/cana si se lasa la infuzat 2-3 minute. Se serveste simplu. Placut si aromat.

          Ceaiul in sine este galben pal, cuminte, o culoare careia pozele nu-i fac dreptate.
         Gustul este usor floral. Nu pot exprima in cuvinte stare de bine si de liniste pe care mi-o ofera in momentele in care servesc acest ceai.  Parfumul este subtil, natural.


          Cele mai faimoase ceaiuri oolong se gasesc in China, Taiwan (Formosa) si in  India. Ceaiurile oolong au o usoara aroma de fructe, ce combina proprietatile ceaiului verde si ale celui negru. Este un ceai semifermentat, deci are o aroma aparte, care il diferentiaza de cele doua ceaiuri mai sus mentionate.
          L-ati incercat? Care este ceaiul vostru preferat?

Comentarii

  1. Barbalata (Puiu) Mirela17 februarie 2016, 12:55

    Imi place ceaiul verde si il beau mai ales in sezonul rece. De aceasta marca nu am auzit. Nu am o marca anume favorita. Cumpar de la plafar si cer parerea vanzatoarei. Atat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt ceva mai scumpe decat cele verzi, dar nu sunt la fel de amare.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Parasoftin - Sosete exfoliante

produse terminate #3