Marina - Carlos Ruiz Zafón

            „Dintre toate cartile pe care le-am publicat de cand am inceput sa exercit strania meserie de romancier, prin 1992, favorita mea este Marina... Pe masura ce romanul avansa, intreaga lui istorie incepea sa miroasa a ramas-bun, iau cand eram aproape gata am avut impresia ca o parte din mine, ceva ce nici astazi nu stiu foarte bine ce era, dar care imi lipseste zilnic a ramas in el pe vecie...
           E posibil ca Marina sa fie romanul cel mai greu de definit si clasificat, dar si cel mai personal, poate, dintre toate cele pe care le-am scris. " (Carlos Ruiz Zafon - iunie 2008)


          Intamplarile sunt povestite de Oscar Drai, un tanar singuratic care se plimbă fara tinta pe strazile din cartierul Sarriá. Asa o intalneste pe Marina si pe tatăl ei Germán, fost pictor.

           Nu ne aducem aminte decat ceea ce nicicand nu s-a petrecut, spune Marina si tot ea adauga mai tarziu ca, uneori, lucrurile cele mai reale se petrec in inchipuire. Prima parte a frazei apare si in Cimitirul Cartilor Uitate. Recenziile le gasiti aici: Prizonierul cerului, Jocul ingerului si Umbra vantului.
         Marina si Oscar ajung sa viziteze un vechi cimitir si acolo vad o femeie misterioasa si un mormant fara nume, pe care apare simbolul unui fluture negru, lanseaza intriga. Asa aflam povestea lui Mihail Kolvenik si incercarile lui de a invinge natura. Mi-a placut ca finalul carti il vor convinge pe Oscar sa nu-l judece pe Mihail.
            Cartea o gasiti aici.


           „Ascultandu-i vorbele, am inteles ca nici politia, nici inspectorul Florian nu pricepusera ca urmareau o fantasma. Mihail n-a fost nicicand un criminal sau un escroc. A fost, pur si simplu, un om care credea ca soarta il menise sa pacaleasca moartea inainte ca ea sa-l traga pe sfoara."

            „Tragedia iminenta se percepea in aer. O simteam ca pe un venin. Nu ne ramanea decat sa asteptam. Ca intotdeauna, lovitura finala a venit de unde o asteptam mai putin."

           Mai jos va las cu trailerul cartii si al filmului:




Comentarii

  1. Nu am vazut nici filmul , dar nici cartea nu am citit-o, dar as vrea neaparat sa citesc cartea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu-mi sunt cunoscute nici cartea, nici filmul, dar îți mulțumesc pentru idei! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu stiu nici cartea nici filmul . Dar nu sunt genul meu :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Parasoftin - Sosete exfoliante

Cele cinci limbaje ale iubirii - Gary Chapman