Noaptea diavolului - Agatha Christie

          Noaptea diavolului este o carte remarcabila. Cartea debuteaza cu pregatirile pentru Halloween, in cadrul carora o fetita de treisprezece ani declara, in prezenta mai multor oameni,  ca a vazut o crima acum ceva timp si ca initial nu si-a dat seama ca era o crima. Nimeni nu o crede si fetita este inecata spre finalul petrecerii.


              Este chemat Hercule Poirot care se va interesa de mai multe morti misterioase din zona, incercand sa depisteze posibila crima care nu era asa de evidenta la prima vedere, din moment ce fetita, Joyce, nu si-a dat seama initial.
          Din moment ce toti declara ca Joyce era o mincioasa si totusi asasinul a crezut ca a fost vazut Hercule Poirot banuieste ca de fapt o alta fetita a vazut si i-a povestit lui Joyce. In tot acest timp in care Hercule Poirot investigheaza cazul mai moare un copil, despre care toti sunt surprinsi ca are mereu bani, desi parintii lui nu au si atunci se banuieste ca l-a santajat pe criminal.

            Va mai spun ca nu vorbim de un singur criminal, ci de doi, oarecum un cuplu si ca totul are la baza cele mai vechi motive din lume: dragostea si banii. Cine sunt? Ce crima au comis de au fost obligati sa mai omoare inca doi copii si se pregateau sa-l omoare pe cel care vazuse cu adevarat crima comisa initial, va las pe voi sa descoperiti.
           Cartea poate fi gasita aici.


              „-Exact. Oamenii aveau grija de ele. Mamele lor aveau grija de ele. Matusile si surorile mai mari aveau grija de ele. Surorile si fratii mai mici erau la curent cu ce se intampla. Tatii lor nu se opuneau ca tinerii nepotriviti sa fie dati afara din casa. Bineinteles, cateodata, fetele obisnuiau sa fuga cu cate unul de soi rau. Astazi, nici nu mai e nevoie sa faca asa ceva. Mama nu stie cu cine e fata afara, tatalui nu i se spune cu cine e fata afara, fratii sunt la curent cu cine e fata afara, dar isi zic "treaba ei de proasta". Cei doi se duc la tribunal si reusesc sa se casatoreasca si, cand tanarul, despre care toata lumea stie ca e soi rau, reuseste sa dovedeasca tuturor, inclusiv sotiei, ca este de soi rau, atunci toata lumea se agita, dar e prea tarziu."

            „Trecutul e parintele prezentului, spuse Poiroi pe un ton sententios."

             „-Da, a afirmat asta. Dar nimeni nu crede ca e adevarat. Asadar, probabilitatea e ca nu a fost adevarat. Adica, ea nu a vazut asa ceva."

Comentarii

  1. O ador pe Agatha dar nu am mai citit nici o carte de-a ei de mult timp asa ca e timpul sa reiau acest obicei cu cartea recomandata de tine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place Agatha, dar aceasta carte nu am citit-o si chiar imi face cu ochiul :D
    Multumesc pentru recomandare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi plac cartile scrise de Agatha Christei, dar pe asta nu am citit-o.

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi plac mult cartile ei, nu am mai citit demult ceva scris de ea, multumim pnetru recenzie :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi pare rau ca am ratat o scriitoare atat de buna , imi place foarte mult tema cartii

    RăspundețiȘtergere
  6. Cartea asta ar fi perfecta pentru soacra mea. Este exact genul ei de lectura. Multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Pe zona de Mistery, Agatha Christie se numără printre favoritele mele. Foarte mult mi-a plăcut și „Zece negri mititei”.

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi place cum scrie Agatha Cristie. Cartea aceasta nu am citit-o.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Iubirile croitoresei - María Dueñas

Cele cinci limbaje ale iubirii - Gary Chapman