Imblanzirea reginei - Philippa Gregory

           Imblanzirea reginei este povestea ultimei sotii a lui Henric al VIII-lea, Katherine Parr. Ramasa vaduva dupa doua mariaje la doar treizeci de ani, Katerine se indragosteste de Thomas Seymour, dar regele pune ochii pe ea.


           Regina KP (dupa cum se semna si in viata reala) a ramas in istorie ca prima femeie care a publicat o opera originala in limba engleza sub propriul ei nume, fapt surprins si de catre Philippa Gregory.

            Din momentul in care a acceptat cererea in casatorie a lui Henric, Kateryn si Thomas s-au despartit, constienti ca daca vor ramane impreuna nu va fi vreo diferenta intre soarta lor si cea a Kitty Howard, precedenta sotie. Acesta este primul volum pe care il citesc si care incearca sa ofere o explicatie pentru comportamentul lui Henric, care se prezinta ca un ghinionist in dragoste. KP chiar incepe sa creada ca regele o iubeste. La debutul relatiei lor Henric este bland si generos.
           A fost singura dintre sotiile lui Henric, care l-a convins pe rege sa-si recunoasca si fetele din casniciile cu Caterina de Aragon si Anne Boleyn, Mary si Elizabeth. A sustinut reforma religioasa sia sprijini traducerea Bibliei in engleza.

            Romanul se numeste Imblanzirea reginei, deoarecere reprezinta toate sacrificiile pe care Katherine Parr e nevoita sa le faca pentru a supravietui acestui rege, care nu excludea sa se mai insoare si a saptea oara.
            Cum a reusit Katerine sa scape de mandatul de arestare semnat de rege pe numele ei va invit pe voi sa aflati. Cartea aleasa de mine face parte din categoria beletristica.


              „-Le voi inapoia fetelor rangul cuvenit, ma vesteste el. Le voi numi pe amandoua printese. Mary ii va urma la tron printului Edward in cazul in care va trai mai mult si, Doamne fereste, el nu va avea un mostenitor. Dupa ea vine Elizabeth, iar dupa Elizabeth - nepoata mea de sora, lady Margareth Douglas si dinastia surorii mele scotiene.
              Este impotriva vointei lui Dumnezeu si impotriva obiceiurilor pamantului ca regele sa-si numeasca urmasii la tron. Dumnezeu e cel care alege regii, asa cum l-a ales si pe el - al doilea fiu-,  luandu-i pe toti ceilalti mostenitori la Sine. Dumnezeu il pune pe un rege pe tron, Dumnezeu stabileste linia de succesiune si supravietuirea celui ales de El. Insa cum in Anglia regele conduce biserica si detine tronul, cine sa il impiedice sa isi numeasca mostenitorii?"

            „-In fiecare an e din ce in ce mai rau, insista el. Toti sfetnicii lui cinstiti sunt morti sau au cazut din dizgratie. Si-a ucis toti prietenii din copilarie. Nimeni din preajma lui nu indrazneste sa-i spuna adevarul. Firea lui a scapat cu totul haturile."

           „-A azvarlit-o pe regina Katerine intr-un castel umed si rece si ea a murit din cauza nepasarii, daca nu cumva din cauza otravi, isi continua el enumerarea. Pe Anne a decapitat-o pe baza unor dovezi mincinoase. Sora mea ar fi fost parasita intr-un an daca n-ar fi ramas insarcinata - si chiar si asa, tot a lasat-o sa moara singura. Pe Anne de Cleves ar fi executat-o pentru inalta tradare daca ea nu ar fi fost de acord cu divortul. Casatoria lui cu Katherine Howard era nula, deoarece ea era deja maritata, asa ca ar fi putut sa o paraseasca si s-o lase acoperita de rusine, dar a preferat s-o execute. A vrut s-o stie moarta. Cand se va satura de tine, o sa te omoare. Isi omoara familia, prietenii si sotiile."

           Pe blog mai gasiti cateva recenzii de la cartile Philippei Gregory.  Bineinteles ca mai vreau sa citesc si celelalte volume din seria Tudorilor. Recenzii mai gasiti la:   Printesa statornica,  Blestemul regeluiSurorile Boleyn, Mostenirea Boleyn, razboiul Rozelor: Doamna apelor, Regina Alba, Regina Rosie si o carte romantica: Copilul zanelor

Comentarii

  1. Povestea e interesanta, dar ma enerveaza maxim coperta. Nu imi place tipa deloc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :-)))))
      Este chiar ultima sotie a lui Henric al VIII-lea, dupa moda din acele timpuri.

      Ștergere
  2. Mereu m-au atras povestile despre regi si regine, viata la palat, regalitatea si discrepanta dintre clasele sociale. M-am uitat foarte mult la seriale de genul asta, imi amintesc cum m-am indragostit instat de Reign. Daca nu l-ai vazut, ti-l recomand. Cat despre carte, nu am citit-o, dar ma atrage.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt sigura ca mi-ar placea sa o citesc. Imi plac povestile cu regi si regine, printi si printese, mai ales cele care prezinta viata lor reala.

    RăspundețiȘtergere
  4. O carte foarte interesanta, eu am facut in liceu istorie intesiv si am ramas cu gustul parfumat al trecutului. Sper sa o citesc si eu cat mai curand.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am si eu o carte de aceasta autoate si abia astept sa o citesc. Imi plac mult cartile care impletesc istoria si fictiunea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cărțile cu tentă istorică sunt mereu interesante și pline de surprize.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu cred ca ar fi pe placul meu, desi abordeaza subiecte interesante nu m-ar atrage :(

    RăspundețiȘtergere
  8. O poveste frumoase si o recenzie reusita. Imi doresc si eu aceasta carte

    RăspundețiȘtergere
  9. O carte cu un subiect extrem de interesant.
    O s-o am in vedere pe viitor. :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu imi plac cartile de acest gen, dar le-as recomanda sotului meu.

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu am citit-o, dar cred ca mi-ar placea, e un subiect care ma atrage.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Iubirile croitoresei - María Dueñas

Parasoftin - Sosete exfoliante