Ultima scrisoare de dragoste - Jojo Moyes

        Hristos a inviat! Sper ca ati avut sarbatori linistite de Pasti.
       Jojo Moyes a castigat pentru a doua oara premiul pentru cel mai bun roman de dragoste pentru Ultima scrisoare de dragoste.


          Ca si Jertfa iubirii / Fata pe care ai lasat-o in urma, Ultima scrisoare de dragoste este prezentata pe doua planuri. Romanul debuteaza cu planul actual, in 2003 cand Ellie Haworh descopera in redactia ziarului la care lucreaza, Nation,  o scrisoare de dragoste datata 4 octombrie 1960, semnata de B (Antony O'Hare, dar poreclit Boot) catre Jennifer Stirling, o femeie casatorita. In aceasta scrisoare Antony ii spune iubitei sale ca nu mai poate trai asa si ca va accepta un job la New York pentru a sta departe de ea, dar ca o va astepta diseara mentionand ora si data la care trenul va pleca din statie si spunandu-i ca inima si sperantele ii sunt in mainile ei.
           Ellie este profund marcata, intrucat si ea este implicata intr-o relatie cu un barbat casatorit, John Armour.

          Jennifer se hotaraste pana la urma sa-si paraseasca sotul, dar masina in care este are un accident la Marylebone Road si ajunge amnezica. Cu toate acestea in timp ea ajunge sa-si aminteasca de el atunci cand gaseste si ea niste scrisori pitite prin casa, dar nu-si aminteste nici numele iubitului ei si nici chipul lui. Tot incearca sa gaseasca un B in viata ei, dar nimeni nu se potriveste cu ce-si aminteste. La un moment dat cocheteaza cu Reggie Carpenter, dandu-si seama ca B este o initiala de la o porecla.

           Cum se sfarsesc cele doua povesti de dragoste va las pe voi sa descoperiti.Iubitul ei Antony are un baiat, Phillip, din fosta casnicie cu Clarissa.
            Ideea cartii este extraordinara si merita s-o cititi.  Mi-a placut si intr-adevar este una dintre cele mai reusite carti de dragoste.O gasiti la targul cartii.


         „Cand se infurie, barbatii isi fac rau lor insisi si, oricat de crud si de stupid sunau vorbele mele, cred ca tu stii ca tot pe mine m-au durut mai rau."

          „-Ce-ar trebui sa fac, Moira?
           -Se zice ca totul e in schimbare. Femeile vor ceva nou... Dumnezeu stie ce. De ce trebuie sa se schimbe tot?
           -Nu toate femeile, zise ea incet. Foarte multe considera ca ar fi minunat sa aiba un sot care sa le intretina, de care sa poata avea grija, pentru care sa amenajeze un camin.
           -Crezi?
           -Oh, sunt convinsa. Un barbat caruia sa-i pregatesti ceva de baut cand vine acasa, pentru care sa gatesti, pe care sa-l rasfeti putin. Eu... ar fi absolut minunat."

           „-Ce crezi ca-i viata, Jennifer? Cumva un basm cu zane? Iti inchipui ca nu ne saturam toate de sotii nostri? De ce trebuie sa te porti asa? Te astepti ca noi sa-ti ramanem alaturi ca si pana acum? In timp ce tu iti faci mendrele de parca... de parca nici nu ai fi casatorita?  Daca vrei sa traiesti intr-o stare de decadere morala, n-ai decat. Numai ca ai un copil. Un sot si un copil. Nu te poti astepta ca noi, celelalte, sa inchidem ochii la comportamentul tau."

           „-E insurat, draga? intreaba femeia necunoscuta prin perdeaua de abur.
           -Da, raspunde Ellie.
           -Daca asta te face sa te simti mai bine, sa stii ca si eu m-am indragositit de un barbat insurat si martea viitoare facem patru ani de la casatorie.
           -Felicitari, raspund intr-un glas cele doua prietene, Ellie fiind constienta ca e un cuvant nepotrivit, data fiind situatia.
             Suntem fericiti cum nu va pot spune. Sigur, fiica lui a refuzat sa-i mai vorbeasca, dar in rest e bine. Suntem fericiti.
             -Cat a durat pana si-a parasit sotia? intreaba Ellie, ridicandu-se in capul oaselor.
            -Doisprezece ani, raspunde femeia. Asta inseamna ca n-am mai putut avea copii, dar cum v-am zis, a meritat. Suntem foarte fericiti."

           „-Chiar nu am avut de gand.
            -Aiurea! Ai facut o alegere. Fiecare face o alegere. ...
            -Dar tu nu te poti numi o victima a imprejurarilor. Presupun ca stiai ca el e insurat si totusi ai ales sa continui relatia. Puteai alege sa spui nu.  ...
            -Fiecare gest are consecinte, Ellie. Din punctul meu de vedere, lumea e impartita in oameni constienti de acest lucru si care iau hotarari in consecinta si oameni care se ghideaza numai dupa ce li se pare a fi bun pe moment.
           -In lumea ta nu-i este nimanui ingaduit sa faca o gresala?
           -O singura data, raspunde el. Poti gresi doar o singura data.
           -Eu am fost de cealalata parte a baricadei, Ellie, intelegi? Am iubit pe cineva si ea a intalnit un alt barbat caruia n-a putut sa-i reziste. "Un sentiment caruia nici unul dintre ei nu i s-a putut impotrivi." Pana cand, bineinteles, el i-a dat papucii. Eu am primit-o din nou in viata mea si ea mi-a facut si a doua oara aceeasi figura. Prin urmare, da, vorbesc in cunostiinta de cauza."

          „-Atunci ai sa intelegi ce inseamna sa te simti vulnerabila. Si sa fii nevoita sa lupti, sa fii mereu cu ochii in patru, doar ca sa te asiguri ca acesti copii vor reusi sa creasca alaturi de un tata. Gandeste-te la asta data viitoare cand iti cumperi lenjerie transparenta ca sa-l distrezi pe sotul meu, ai inteles? "

Comentarii

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Parasoftin - Sosete exfoliante

produse terminate #3